Om oss

Allt började med några biltokiga vänner snackar om att träffas och åka en runda med sina bilar. Det var bl.a. Claes Persson ifrån VW veteranerna och Anders Celander som fick dessa ljusa idéer år 2004. Från början det blev träffar hos Claes på hans verkstad och hos Anders på Bil & Mc här i Staffanstorp. Det roliga var att det fanns ett uppdämt behov för människor med detta intresse. Det hela växte, man hamnade i Balders Hage dels för att få plats med alla fordon och alla människor, men också för den trevliga miljön. Det hela spreds ifrån mun till mun om den trevliga träffen i Staffanstorp och fler och fler ville vara med på träffen. Staffanstorps Motorshow var född. Detta krävde en större organisation, Anders och Claes hade flera kompisar som villiga att vara med och hjälpa till.

Många som kom för att titta på alla fina fordon i parken. Det har hela tiden varit viktigt för oss att träffen är öppen för alla typer av äldre fordon och alla som kommer dit ska kunna känna igen sig i något fordon. Det har hela tiden varit en målsättning att det inte ska vara dyrt att besöka Staffanstorps Motorshow.

Efter att starten för crusingen startat på flera olika platser. År 2011 blev året då flyttade vi ut till Willys parkering, för att kunna samla alla på en plats och dom började att bjuda alla deltagare på frukost som sedermera blivit en fin tradition.

År 2013 så började motorsportkvällen ta form, det blev Drifting på City Gross parkering och år 2014 kom Rallyt in i bilden. Allt ihop har varit mycket uppskattat, men vi ville ju bjuda publiken en upplevelse där dom kunde se och uppleva motorsportkvällen på ett ställe.

2015 är året då vi flyttade hela motorsportkvällen till Staffanstorps Sockerbruk. Lördagskvällen började ta form det blev god mat, dryck, dans och bra liveband på Staffanstorps Gästis. Så 2016 då blev Staffanstorps Motorshow istället Staffanstorps Motorfestival med mer musik.

Att göra det hela till en festival var ett lyft och utifrån det så jobbar vi vidare. Det här är väldigt roligt att hålla på med, 12 år har gått snabbt och vi ser redan fram emot nästa upplaga av Staffanstorps Motorfestival.

Stående ifrån vänster på bilden nedan: Göran, Claes, Mats, Haakon, Anders. Sittande: Christer och Per.
Våra Huvudsponsorer

Box 51, 245 22